Nákup, hodnocení a reklamace produktů
Nakupování na portálu UpecBuchtu.cz je jednoduché a podobné jako nakupování na kterémkoli jiném internetovém obchodu. Stačí si jen vybrat z nabídky portálu a kliknout na tlačítko koupit. Nabídka je rozdělena do několika kategorií tak, aby byl výběr produktů snazší. Je možné také využívat vyhledávání nebo filtrování produktů dle různých řazení nebo třeba výběru měst, kde byste rádi nakoupili.
Po výběru všech produktů, které si přejete koupit, kliknete na ikonku nákupního košíku v horní části stránky. Touto akcí se Vám zobrazí obsah nákupního košíku. Nákupní košík má následující kroky, které je nutné projít pro dokončení a odeslání objednávky.
Košík
Košík je krokem pro rychlé shrnutí Vaší objednávky. Můžete v něm měnit množství produktů, které máte v košíku nebo produkty z košíku zcela odstranit. Po každé změně množství produktů je nutné nákupní košík přepočítat, a tím zjistit aktuální cenu produktů v nákupním košíku.
Doprava a platba
V tomto kroku si zvolíte způsob dopravy z možností, které prodejce nabízí. Pokud máte v nákupním košíku produkty od více prodejců, je nutné vybrat způsob dopravy u každého prodejce zvlášť.
Osobní údaje
V tomto kroku je nutné zadat Vaše osobní údaje, které jsou nutné pro zpracování objednávky. Mezi základní údaje patří jméno, příjmení, telefon a e-mail. Pokud jste zvolili u objednávky jiný způsob dopravy, než je osobní odběr, je nutné také vyplnit dodací adresu.
Potvrzení objednávky
Potvrzení objednávky je posledním krokem celého procesu objednávky. Na této stránce je možné objednávku zrekapitulovat a zkontrolovat. V tomto kroku je možné také přidat poznámku k objednávce pro prodejce. Pokud objednáváte produkty od více prodejců, uvidíte přehledně jednotlivé objednávky rozdělené mezi prodejce.
Portál sdružuje produkty od více prodejců. Proto je možné při objednávce nakupovat od více prodejců najednou bez nutnosti objednávat od každého prodejce zvlášť. Při nákupu se výrobky skládají do jednoho košíku, který je rozdělen podle jednotlivých prodejců. Stejně tak probíhají i další kroky objednávky, které jsou popsány výše.
Způsob platby a její realizace závisí vždy na vzájemné dohodě mezi prodejcem a zákazníkem. Pomocí portálu je možné zvolit několik nabízených druhů platby, mezi které patří platba v hotovosti nebo platební kartou při převzetí, bankovní převod a platba stravenkami. Jednotlivé možnosti nastavuje prodejce v Administraci v nastavení.
Prodejce může nabízet několik způsobů dopravy, které je možné při objednávce zvolit. Je důlěžité vybírat způsob dopravy v závislosti na druhu produktu tak, aby nedošlo přepravou k jeho poškození nebo zničení. Základním způsobem dopravy je osobní odběr, který je vhodný pro každý druh nabízeného zboží. Taktéž vlastní doprava zařízená prodejcem je vhodná pro přepravu veškerého zboží. Poslední možností je volba přepravní společnosti nebo České pošty. U tohoto způsobu je však nutné dbát na pečlivé a správné zabalení výrobku a posílat takto jen produkty, které snesou i hrubší zacházení.
Kupující má možnost hodnotit jak výrobek, tak samotného prodejce na základě úspěšné objednávky, kterou provedl. Úspěšnou objednávkou je myšlena objednávka, která je ve stavu Dokončená.
Hodnotit je možné pouze produkt, který kupující koupil a obdržel. Z tohoto důvodu není možné hodnotit produkt z objednávky ve stavu Stornovaná.
Hodnocení produktu se skládá z několika jednoduchých kroků. Prvním, nejjednodušším krokem, je pouhé hodnocení, zda kupující doporučuje nebo nedoporučuje zakoupený produkt. Druhým krokem je ohodnocení třech otázek o produktu na škále nula až pět hvězdiček, kdy pět hvězdiček je nejlepší hodnocení. Posledním, volitelným krokem, je slovní hodnocení produktu. Je možné popsat, co se Vám na výrobku líbilo, ale také to, co se Vám nelíbilo. Používejte pouze slušné vyjadřování, bez sprostých slov nebo nadávek. Komentáře, které je budou obsahovat nebudou povoleny, zvěřejněny a neovlivní tak celkové hodnocení produktu.
Hodnocení prodejce je, podobně jako hodnocení produktu, závislé na stavu objednávky. Na rozdíl od hodnocení produktu je možné hodnotit prodejce nejen ve stavu objednávky Dokončená, ale i ve stavu Stornovaná. Díky tomu je možné hodnotit i prodejce, kteří nabízí produkty, které nejsou schopni dodat. Samotné hodnocení prodejce probíhá obdobně jako hodnocení produktů.
Reklamace produktů probíhá přímo mezi kupujícím a prodejcem. Portál UpecBuchtu.cz je pouze zprostředkovatelem prodeje. V následujícím textu poskytujeme stručné informace o tom, jak lze produkty reklamovat.
Vzhledem k tomu, že je tento portál zaměřen na zboží, které je potravinářské, lze jej zpravidla reklamovat do 8 dnů od nákupu. Dalším, často zde prodávaným typem zboží je takzvané zboží okamžité spotřeby, u kterého je nutné provádět reklamaci zboží nejlépe ihned při převzetí, maximálně však do 24 hodin od převzetí.
Lhůty pro uplatnění reklamace:
Potravinářské zboží
8 dnů od nákupu
Zboží okamžité spotřeby (rychle se kazící)
1 den od nákupu
Zboží s vyznačeným datem spotřeby
max. poslední den vyznačené doby spotřeby
Důležitým upozorněním pro uznání reklamace je podmínka, která určuje nutnost zachování skladovacích podmínek pro dané zboží po celou dobu od převzetí zboží až po jeho reklamaci. Je tedy důležité například uchovávat produkty za určité teploty (např. při převozu autem v letních měsících) apod.
Reklamovat nelze zboží, které je poškozené nesprávným zacházením nebo přepravou. Při přepravě zboží Českou poštou nebo přepravními společnostmi je nutné zvážit, zda dané zboží je vhodné pro tento typ přepravy.